JedLight del 2

Del 2

 

Jag sov ingenting inatt, jag vet inte om det var tävlingens fel eller om det var Malin som hade varit så konstig?

Men som tur är så har vi sommarlov. Och idag var den sista dagen att anmäla sig till tävlingen!

-”Är du vaken?” frågar jag Malin som sitter vid datorn, igen.

-”Ja, jag kunde inte sova, har fått hot mejl igen”

Det var den 3 gången bara på den här veckan, när ska det ta slut.

-”Men vaför anmäler du det inte till polisen, pressen vem som hälst?”

-”Det ver du, det sår ju om jag anmäler personen, så kommer han att göra illa hela min familj, och jag kan inte klara av att någon gör illa dig, eller mamma och pappa, det räcker med mig”

-”Men vad ska du göra, berätta för mamma och pappa iaf”

-”Nej, då kommer dom att anmäla det, och..”

-”..ja just det, men igår kväll så var du uppe ganska länge vi datorn. Har du skickat in motiveringen?” säger jag för att byta samtallsämne.

-”eh.. ja, absolut!”

-”bra får jag se?”

-”neej, eller jag menar det går inte”

-”varför?”

-”för att dom visar inte!”

-”Jaha, okej. Men kan inte jag få vara på datorn nu?”

Jag och Malin delar nästan på allt datorn är en av dom sakerna.

-”visst, vad ska du göra?”

-”skapa en blogg, som du”

-”Jaså, om du vill ha många läsare, så kan jag fixa det...”

-”Nej, jag vill bara ha en helt vanlig blogg.”

-Jaha, okej”

-”FRUKOST!” ropar mamma från köket.

-”Ska vi gå?” frågar jag ”jag är rätt så hungrig”

-”Ja, men gå du, jag kommer”

-”Okej, men jag får vara på datorn efter frukosten”

-”absolut!” säger Malin och ler.

Jag är utsvulten, eftersom vi inte han äta någon middag igår.

Jag öppnar dörren och stänger den, och springer så fort jag kan till köker där mamma står och dukar.

-”Var är Malin?” frågar mamma

-”ehh..hon kommer, hon skulle bara göra en sak först” säger jag och sätter mig ner vi bordet

-”Okej, vad vill du ha?”

Hon är verkligen värdens bästa mamma

-”Jag vill ha pankakor med sylt och grädde!” svarar jag

-”Det blir bara sylt då, har inge grädde, och förresten så är den faktiskt tisdag idag”

-”mm” säger jag och häller upp apelsinjucie

-”Men vad har ni hittat på till Denize, det är inte länge kvar till hon fyller år”

-”Det blir en överraskning” säger jag medans jag glufsar i mig pankakorna.

 

----MALINS PERSPEKTIV----

 

2 gången på en hel vecka, när ska det ta slut. Tänker jag och stänget ner kommentaren och loggar in på Twitter.

Jag ser 2 nya meddelander och öppnar den första, det är från John:

Hej Malin, Jag har skickat biljetterna och du får inte glömma att komma, jag längtar tills jag får träffa dig.

Vi hade tängt att stanna i sverige ett tag efter, och jag undrar då om vi kan hälsa på dig och din familj??

Kram John <3.

Han hade inte skrivit det för så länge sen, ungefär 5 minuter sedan. Så jag svarar då medans han är online.

Tack för att du gör det här, och jag längtar också tills jag får träffa dig. Jag har fått hotmejl igen och är riktigt rädd nu, ska det aldrig ta slut?

Snälla John, säg att det kommer att ta slut snart, jag kan inte gå runt och låtsas som ingenting.

Kram Malin <3.  

Jag öppnar det andra meddelandet och ser att det är från någon anonym, men jag läser det ändå

Hej Malin, Jag läser din blogg varje dag och jag ser att du uppdaterar mindre nu, har det hänt något?

Och följ mig på Twitter, jag skulle bli jätte glad då

Kram, Veronica.

Jag vill inte svara men måste ju säga något, så jag skriver:

Du behöver inte vara orolig, jag har det bara lite jobbigt just nu, och jag följer dig!

Kram Malin

Jag skickar tillbaka och trycker på Följa.

Jag ser att jag har fått ett till meddelande, öppnar det och såklart är det från John:

Malin jag har sagt det förr det kommer ta slut, jag har själv fått de och se på mig, har det hänt något?

Men jag längtar jätte mycket tills jag får träffa dig, och du svarade inte om du kommer och möter oss på flygplatsen imorgon?

Kram John <3.

Jag vet att jag inte svarade, jag kan ju inte lova direkt. Jag får fråga om jag kan möta en vän på flygplatsen imorgon klockan ett, det borde jag ju få.

Så jag svara snabbt ett ja, och loggar ut. Jag kan ju inte stanna här inne hela dagen.


Hoppas ni gillade del 2, del 3 kommer snart jag hade bara lite problem med att ladda upp dennna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0