JedLight del 1

Del 1

-"Den här då?" säger Malin och håller upp en lila grittrg sjal.
-"Nej, det blir inte bra nog, hon är ju trots allt min bästa vän!" säger jag med en ledsen min.
-"Det är ju sant, men Nicki hon gillar ju Jedward, vi kan ju komma på något med dom att göra!"
-"Gillar... du menar ju Älskar"

En hel dag letande har inte gett något resultat till min Kusin och bäste vän Denize, även har jag med ett proffs på att leta presenter till någons födelsedag.
Malin är min storasyster och driver en av Sveriges största bloggar, men hennes lillasyster kommer alltid först.. eller, ja ibland.

-"Vad gör du?" frägar jag Malin som glor på sin lyxiga Iphone.
-"bloggar, man måste ju få veta vad jag gör"
-"Såklart, alla måste ju få veta vad Malin och hennes älskade lillasyster köper på stan till dersa älskade kusins födelsedag!"
-"Är du dum, jag skulle aldrig skriva så i detalj, jag skriver bara att jag är ute på stan och shoppar med min lillasyster!"
-"Älskade lillasyster!" rättade jag henne.
Vi sätter oss ner vi ett bord och börjar prata om vad man kan hitta på till Denize.
-"Vänta Nicki, jag har det!"
-"Har vadå, säg inte att vi måste gå tillbaka"
-"Nej du förstår här om dagen så fick jag en kommentar av John, han sa att man kunde vara med i många olika slags tävlingar..."
-"Jaja, kom till saken" avbröt jag henne.
-"...Men jag hittade jätte många olika slags tävlingar, och en men Jedward faktiskt!"

-”Jasså, vad vinner man?”

-”Jag vet inte, kollade inte upp det....”

-”jaha, okej...”

-”Här!” säger Malin och räcker mig hennes mobil och visar tävlingsinfot. ”Läs”
Jag läser igenom texten och det står: Om du är ett Jedwrad-fan, får du absolut inte missa konserten i Stockholm nu på Fredag klockan 19:00. Där du och en kompis får komma in på Konserten, ha kul och även en överrasking. Det enda du behöver göra är att komma på varför just du vill vinna biljetterna, och sen är du med i tävlingen om 2 st Konsert biljetter till Jedward. Meddela senast 3 dagar innan konserten. LYCKA TILL!

Det här var ju ingen frågan om, Berätta varför hur lätt som helst.

-”Vad har du tänkt att skriva?” avbryter Malin mig i mina tankar

-”Jag skriver bara sanningen, Min kusin älskar Jedward och skulle göra vad som helst för att få gå på en konsert med dom. På Fredag är det hennes fördelsedag, och det skulle bli en födelsedag hon sent glömmer.”

-”Det var ju en jätte bra motivering, men du får nog ändra lite”

-”det var ju bara det jag kom på just nu”

-”Ja, men tycker du att vi ska fara hem nu?”

-”Nej, vi kan inte, tänk om jag inte vinner, då måste vi ju ha en extra present”

-”Nej, det behöver vi inte.. du är ju...typ... bäst på att....vinna tävlingar”

Vad var det där? Jag har sett henne Ljuga men det här, som om hon redan visste? Skumt.

-”Okej..” säger jag lite misstänkt

-”Okej, om vi skyndar oss hinner vi med bussen som kommer nu”

-”Okej..”


Här sitter jag vid ett randigt papper  framför mig och en penna i högra handen och funderar på vad jag ska skriva.

-”Skriv det du sa till mig i gallerian” säger Malin igen

-”Men tänk om det inte är tillräckligt bra?”

-”Tro mig,  det duger perfekt!”

-”Okej, som du vill”

Jag skriver ner det på pappret, men ändrar det lite: Min Kusin och bästa vän Denize älskar Jedward, och skulle göra vad som helst för att få träffa dom två roliga killarna. På fredag är hennes födelsedag, och jag vill ju såklart inte göra henne besviken. Så vad passar bättre än två konsert biljetter till hennes stora idolen. Det blir en födelskedag hon sent glömmer!
-”Jag är klar nu, vad ska jag göra?”

-”Här, ge mig pappret, jag fixar det. Du ser så trött ut gå och lägg dig!”

Trött, jag är absolut inte trött, hur kan jag ser trött ut? Det här är något skumt.

----MALINS PERSPEKTIV----


Blir hon aldrig klar? Det har gått 5 minuter, hon skulle ju bara skriva ner det hon sa.

-Åhh sån tur jag har som har John han hjälper mig alltid, en perfekt present till Denize, 2 konsert biljetter till Jedward, och en överraskning. John är så perfekt, hur kommer han på såna saker?

-”Jag är klar nu, vad ska jag göra? Säger Nicki och avbryter mina tankar.

-”Här, ge mig pappret, jag fixar det. Du ser trött ut gå och lägg dig!” säger jag för att inte väcka några misstankar om varför jag tar pappret.

Hon går iväg lite långsamt, som om hon vet att jag håller på med något hon vill veta.

 

Hon har äntligen gått i säng, och då kan jag passa på att skriva tillbaka till John att skicka biljetterna.

Åhh John älskade John, vad skulle jag göra utan honom.


Hoppas att du gillade del 1. 
andra delen kommer snart ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0