Du och jag tillsammans del 1

Att ha dig här, är min gläde, bara att jag ser dig gör att jag vill svimma,
men ändå så kan jag aldrig förlåta dig vad du har gjort.
-Snälla, ge mig bara en chans till.
Hör jag honom säga medan dom andra bara stirrade på oss!



När jag kom tillbaka hem satt pappa redan i soffan och kollade på matchen.
och jag såg att han hade sin dystra min
-Bella, varför kommer du hem såhär sent, det är inte likt dig.
-Jag vet pappa men jag glömde bort tiden, jag var med Jacob!
-Jaha, vad gorde ni?
-tja, inte så mycket jag kollade mest på när han jobbade.
-Okej, Jo, jag ska jobba lite senare ikväll, jag tar Harrys pass
Jag svarade inte han för en jag hade hunnit upp för trappan-
-Okej!
Försökte jag säga så fort jag kunde innan jag gick in i mitt rum.
Jag brydde mig mycket om Charlie, men jag kunde ändå aldrig glömma Edward.
Jag satte mig vi datorn och öppnade ett mail jag hade fått från mamma 
Hej belle hoppas att du har det bra. Jag har så bra här i thailand men det skulle ha varit roligare om du hade följt med! kram! /mamma 
Jag skrev tillbaka så fort jag kunde och skickade iväg det!
Jag betättade att jag hade varit med Jacob idag och att det hade börjat en ny elev i min teater grupp för ett tag sen!

Jag gick halvägs ner för trappan och ropade till Charlie att jag går och lägger mig.
Han svarade inte men jag förstod att han hörde, för han nickade bara på huvudet.
Mitt i natten vaknade jag av ett ryck! Jag visste inte vad det var men det kändes som om någon stirrade på mig.
Men jag orkade inte att bry mig! så jag somnade om.
På morgonen såg jag att Charlie redan hade åkt så jag klädde på mig snabbt och körde till skolan.
På något sätt kunde jag inte sluta att tänka på det som hade hänt i natt! Det var som någon hade klistrat fast det i min hjärna.

När jag kom till skolan stod Jacob och väntade på mig vid parkeringen bakom en svart volvo med någonting i handen, men kikade fram när jag kom.
-Vad gör du här? frågade jag honom.
-Ähh, du glömde din väska hemma hos oss igår.
-Jaha, tack.
-Jag måste nog gå nu, jag vill inte komma försent.
-Okej, hejdå
-syns.
Jag kände att han ville säga mer men jag frågade inte honom, för jag visste att han bara skulle bli upprörd!

När Matte-lektionen började satt sig mike brövid mig.
-Hej Bella!
-Hej mike.
-Vad ska du göra efter skolan idag?
-tja, jag har teaterträning idag till fyra.
-okej, men jag skulle vija fråga om du ville hänga nån dag?
-visst. svarade jag så glatt jag kunde.
Han skulle precis fråga mig nått när läraren Phil frågade han var √(3 × 3) + 5 var.
Jag hörde inte vad han svarade men jag tror det var en 8:a

När skolan var slut så regnade det.
Jag for hem och bytte om och for till teaterhuset och hoppades att Edward var där, för jag bara måste fråga honom en sak!
Som tur var, var han där och kunde lätta på tanken men jag vågade inte gå fram till honom och fråga!
Jag måste! upprepade jag inom mig, NU! skrek jag, Okej jag gör det!
Jag gick fram till honom och jag såg att han hade uppmärksammat mig när jag kom in.
-Hej.. försökte jag få fram
-Är det du som är Bella?
-Ja, det är jag!
-Jag heter Edward,
-Ja, jag visste det.
-Jaså, hur?
-Lenny sa det
-teater läraren?
-Ja, han
-Okej!
-men hur vet du vad jag heter?
-Lenny!
-Okej, men jag vill fråga dig en sak
-Jaha vadå?
-jo jag...

Jag vet inte vad som hände allt blev bara svart..
när jag egentligen såg ljuset så befan jag mig i samma lokal som tidigare men den här gången hade jag någon annan framför mig!



kommentera om jag ska fortsätta!!

Kommentarer
Postat av: Martin

FORTSÄTT!

2011-09-22 @ 18:55:18
URL: http://martinjackson.blogg.se/
Postat av: Amanda :)

Ja gör det Izza! :D <3

2011-09-24 @ 15:42:54
URL: http://mizzamizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0